עולם העסקים הקטנים, המבוססים על מומחיות הבעלים, השתנה בצורה דרמטית בשנים האחרונות. להיות מקצוען, זה כבר לא מספיק כדי להצליח. כולם בתחום שלך מדברים ונראים אותו דבר, והלקוחות לא באמת יודעים במה אתה מיוחד. עמוק בפנים אתה מחפש כבר הרבה זמן את הדבר המיוחד, האותנטי שיוביל אותך להגשמה המלאה. אז זהו, שהדרך היחידה לבדל את עצמך ולהגיע להגשמה היא לפתח משהו ייחודי משלך שאין לאחרים.

אבל מה זה? ואיך עושים את זה??

בדיוק בשביל זה פיתחתי את שיטת ש.מ.ך© לשיווק והגשמה. שיטת ש.מ.ך היא לא מיתוג גרפי, וגם לא עוד ייעוץ עסקי. שיטת ש.מ.ך היא שיטה ייחודית ובלעדית שעוזרת לבעלי עסקים קטנים להפוך את הידע, הניסיון והכישורים הייחודיים שצברו משך השנים לשיטה, מודל וכלים ייחודיים. וכשאתה חוזר לשוק מצויד בשיטה משלך, אתה שונה.. אחר.. מיוחד.. ייחודי.. ומבודל. אתה משווק בלי להתאמץ, משאיר את המתחרים מאחור וממגנט אליך את הלקוחות הרצויים לך.

מעניין אותך? רוצה להיות בעל עסק מבודל שמגשים את עצמו כל יום מחדש? צור קשר וזה יקרה- שירית 0522-435-259 או שלח לי מייל: shiritbi@sts4u.com

23.6.2016

מרגיש תקוע?: כך תגדיר מיקוד עסקי

כתבה ראשונה בסדרה:

האם יש לך מיקוד עסקי?

מיקוד לעסק זה כמו ריטלין רק בלי תופעות הלוואי. בהיעדרו, אתה והעסק משקיעים אנרגיה ומשאבים מרובים והתוצאות, איך לומר, לא משהו. מנגד, איתו, הכול בהיר, מובנה וענייני. 

המשמעות הפשוטה של צמד המילים "מיקוד עסקי' היא שעשית עם עצמך או בליווי יועץ עסקי מקצוע, תהליך בו הגדרת 3 דברים מרכזיים. את תהליך ההגדרה נבצע באמצעות מודל אבל'ס להגדרת מהות העסק ולסיפוק צרכי לקוחות-  
Abell's framework for defining the business
                                   
המודל מיועד להתייחסות ללקוחות קיימים וגם ללקוחות עתידיים, וייחודו בכך שהוא מניע לחשיבה על צרכים ולא על מוצרים כפי שאנחנו רגילים:

1. מי הלקוחות שלך?
2. מה הבעיות/ כאבים/ צרכים של שלהם?
3. ואיך הפתרונות שתייצר עונים על הצורך שלהם?




ולמה מיקוד עסקי חשוב כל כך? כי כשאין לך מיקוד עסקי אתה לכאורה פונה לכל הלקוחות בכל בעיה אפשרית, מה שידוע לכולנו שאינו אפשרי- בבחינת "יותר זה פחות"- more is less

מיקוד עסקי יכול להיראות כך:
אני יועצת עסקית שעובדת עם בעלי עסקים קטנים (לקוח 1) שרוצים לפתוח עסק ולא יודעים איך וממה להתחיל (צורך 1) ועם בעלי עסקים קיימים (לקוח 2) שרוצים ללמוד איך לשווק את עצמם ברשת (צורך 2 ) כדי להגדיל מכירות (צורך 3) ולהפוך את עצמם למותגים (צורך 4).

ועכשיו תורך:

אני ________________ (העיסוק/ מקצוע רשמי שלך)

שעובד/ת עם ________________________ (לקוח 1)

שרוצים ל_____________________ (צורך 1)

ועם ________________________(לקוח 2)

שרוצים ל_______________________________(צורך 2 )

כדי __________________________________ (צורך 3)

ו____________________________________ (צורך 4)

בכתבה הבאה אתייחס לנושא המהות שלך ושל העסק. עסקים קטנים ובעליהם הם כמו כלים שלובים- המהות של בעל העסק יוצרת את מהות העסק. לכן, כבר בשלב ראשון חשוב מאד להבין מיהו בעל העסק (אישיות, חוזקות, חולשות, כישורים, מיומנויות) מה מייחד אותו (ערכים מוספים) מה מניע אותו (התשוקה) ומה הוא הכי רוצה לעשות בעולם באמצעות העסק (ייעוד) ואת כל אלו לתרגם לשליחות שתקדם את המימוש וההגשמה.







תגובה 1:

יש לך מה לומר? אשמח לשמוע...