עולם העסקים הקטנים, המבוססים על מומחיות הבעלים, השתנה בצורה דרמטית בשנים האחרונות. להיות מקצוען, זה כבר לא מספיק כדי להצליח. כולם בתחום שלך מדברים ונראים אותו דבר, והלקוחות לא באמת יודעים במה אתה מיוחד. עמוק בפנים אתה מחפש כבר הרבה זמן את הדבר המיוחד, האותנטי שיוביל אותך להגשמה המלאה. אז זהו, שהדרך היחידה לבדל את עצמך ולהגיע להגשמה היא לפתח משהו ייחודי משלך שאין לאחרים.

אבל מה זה? ואיך עושים את זה??

בדיוק בשביל זה פיתחתי את שיטת ש.מ.ך© לשיווק והגשמה. שיטת ש.מ.ך היא לא מיתוג גרפי, וגם לא עוד ייעוץ עסקי. שיטת ש.מ.ך היא שיטה ייחודית ובלעדית שעוזרת לבעלי עסקים קטנים להפוך את הידע, הניסיון והכישורים הייחודיים שצברו משך השנים לשיטה, מודל וכלים ייחודיים. וכשאתה חוזר לשוק מצויד בשיטה משלך, אתה שונה.. אחר.. מיוחד.. ייחודי.. ומבודל. אתה משווק בלי להתאמץ, משאיר את המתחרים מאחור וממגנט אליך את הלקוחות הרצויים לך.

מעניין אותך? רוצה להיות בעל עסק מבודל שמגשים את עצמו כל יום מחדש? צור קשר וזה יקרה- שירית 0522-435-259 או שלח לי מייל: shiritbi@sts4u.com

20.4.2012

כך תבחר יועץ עסקי


ייעוץ עסקי לחברה מצריך פתיחות, כנות ואומץ של ההנהלה, כדי להודות בצורך, להיפתח לתהליך ולהיות מוכנה להתמיד בתהליך ה אימון עסקי עד לתוצאות.
 

יש 5 משפטים "כרוניים" שחוזרים על עצמם בפניות של מנהלים ל אימון עסקי לחברה , ומשיחות שקיימתי עם מאמנים עסקיים ויועצים עסקיים אחרים, קולגות למקצוע, הבנתי, שגם הם חווים את אותם משפטים. מי שיודע להקשיב למשפטים, מסוגל לזהות מעבר להתנגדות את הצורך ולפעמים את הזעקה
לעזרה.



משפט 1- "אני לא צריך יועץ עסקי או מאמן עסקי, שיגידו לי איך לנהל את העסק שלי"

לחלק מהמנהלים קשה לחיות עם העובדה, שלמרות שהם מנהלים, הם לא יודעים הכול. האמת, הם לא אמורים לדעת הכול. אף אחד לא אמור ולא יכול לדעת הכול. החכמה היא להודות באי- הידיעה ולפנות לעזרה, שאינה פוגעת בכבודך, כדי לצלוח את הקושי ולהתקדם. ממש כמו ילד קטן שצועק להוריו "לא צריך עזרה.. מסתדר לבד..." כך מרגישים מנהלים, לעתים קרובות, כאשר המנכ"ל מציע שיפנו ל אימון עסקי, ולפעמים, המנכ"ל בעצמו, הוא הילד- מנהל, שמסרב להודות שהוא זקוק לעזרה.
כשהוא כבר מודה, עלות העזרה יקרה וארוכה יותר ממה שיכלה להיות, אילו פנה ל אימון עסקי בשלב מוקדם יותר.



משפט 2- "שום מאמן עסקי לא מכיר את העסק שלי כמוני"

"אני מנהל את העסק שלי כבר 10, 20, 30, או יותר שנים, נראה לך שיועץ עסקי או מאמן עסקי לחברה שיגיע לארגון יכיר את העסק שלי טוב ממני...?", "לא" אני עונה, "הוא יכיר אותו אחרת ממך.. בצורה שתאפשר לך לחוות זוויות חדשות, שונות ואחרות, שלא יכולת לראות קודם לכן, מפני שהיית שבוי במחשבה שאתה מכיר הכי טוב את העסק שלך..." אני עונה. ואז, מתחילים לעבוד. מוכר לך משפט ההתנגדות הזה?.


יועץ עסקי לחברה מצויד בכל המידע התאורטי החיוני, מכיר את השווקים והענפים במשק, מחובר דרך עיתונות כלכלית לתמורות ולתנודות במשק, אבל בעיקר, מגיע עם שני נכסי על:
  1. ניסיון קודם עשיר בתהליכי אימון עסקי בחברות אחרות (כלומר, המאמן העסקי ששכרת לא "מתגלח" על חשבון העסק שלך).
  1. מאמן עסקי לחברה יודע לשאול את השאלות הנכונות בזמן הנכון, באמצעות כלים לייעוץ עסקי וגם כלים לאימון עסקי בצרוף תבונה וחכמה מקצועית, ולהנחות אותך ואת ההנהלה אל התוצאות.



משפט 3- "למאמן עסקי אין שום אחריות על התוצאות, אז למה שאקשיב לו?"

השוק העסקי בישראל קטן ואינטימי, מידע זולג תוך זמן קצר, הן על הצלחות והן על תקלות.
קל לברר פרטים על מאמן עסקי, גם על התהליכים וגם על תוצאות התהליכים, להם היה שותף. מאמן עסקי לחברות מחויב בכל רמ"ח אבריו לתוצאות, ומניסיוני, מחויב גם ברמה האישית לאנשים עימם הוא עובד. ככל שתהליך אימון עסקי לחברה מתמשך, כך נקשר המאמן העסקי לצוות, למנהלים, לאנשים. אולי לא כל מאמן עסקי נקשר באותה מידה, אני יכולה להעיד רק על עצמי ולומר, שהמחויבות שלי לארגון ולאנשיו זהה למחויבות שלי לתוצאות, כי קשה להפריד בין השנים- אנשים מייצרים תוצאות ובלעדיהם שום תהליך אימון עסקי לחברה לא יצלח.



משפט 4- "מאמן עסקי לא ניהל עסק מימיו, מה הוא מבין בכלל..."

גם עסק של אימון עסקי הוא עסק לכל דבר. כ מאמן עסקי לחברה, אני חייבת לשווק ולמכור את שירותי חברת האימון שבבעלותי כל יום מחדש: להעניק שירות, לנהל את הצוות, לפקח על כל מאמן עסקי שעובד איתי, לבנות תוכנית עבודה שנתית, לנהל את התחום הפיננסי- גבייה, רכש, דוחות, תשלומים. וכל מה שציינתי כרגע זה ניהול עסק לכל דבר. כשאתה מתלבט בנושא מאמן עסקי, דבר אתו, ברר את מהות העסק שלו, נסה לוודא שהוא מבין בניהול בכלל ובניהול עסק בפרט ולא רק בתחום אימון עסקי.



משפט 5- "הכרתי כבר הרבה יועצים עסקיים ומאמנים עסקיים לא רציניים, במה את שונה מהם...?"

בגדול, כל יועץ עסקי וכל מאמן עסקי הם ישות בפני עצמה, ואני, תמיד ממליצה לכל לקוח שלי, ולכל מי ששואל אותי את השאלה הזו- "הכרתי כבר הרבה יועצים עסקיים ומאמנים עסקיים לא רציניים, במה את שונה מהם...?", להיכנס לכתבה שכתבתי כתשובה למנכ"ל המיוחד, ששאל אותי את השאלה. ואם, אחרי הכתבה ירגיש שלא קיבל תשובה, אנסה להרחיב אותה. עד היום, כל מי שחזר, חזר כדי לתאם תהליך אימון עסקי. מסתבר, שהמנכ"ל שהקשה עלי (אגב, הקבוצה שבבעלותו לקוחה שלי מזה חמש שנים) רק עשה לי טובה גדולה, בכך שגרם לי בעקיפין לכתוב את המאמר.


מרגיש שאתה בשל לתהליך ייעוץ עסקי?
צור קשר ואשמח לתת לך מידע והצעה.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לך מה לומר? אשמח לשמוע...