עולם העסקים הקטנים, המבוססים על מומחיות הבעלים, השתנה בצורה דרמטית בשנים האחרונות. להיות מקצוען, זה כבר לא מספיק כדי להצליח. כולם בתחום שלך מדברים ונראים אותו דבר, והלקוחות לא באמת יודעים במה אתה מיוחד. עמוק בפנים אתה מחפש כבר הרבה זמן את הדבר המיוחד, האותנטי שיוביל אותך להגשמה המלאה. אז זהו, שהדרך היחידה לבדל את עצמך ולהגיע להגשמה היא לפתח משהו ייחודי משלך שאין לאחרים.

אבל מה זה? ואיך עושים את זה??

בדיוק בשביל זה פיתחתי את שיטת ש.מ.ך© לשיווק והגשמה. שיטת ש.מ.ך היא לא מיתוג גרפי, וגם לא עוד ייעוץ עסקי. שיטת ש.מ.ך היא שיטה ייחודית ובלעדית שעוזרת לבעלי עסקים קטנים להפוך את הידע, הניסיון והכישורים הייחודיים שצברו משך השנים לשיטה, מודל וכלים ייחודיים. וכשאתה חוזר לשוק מצויד בשיטה משלך, אתה שונה.. אחר.. מיוחד.. ייחודי.. ומבודל. אתה משווק בלי להתאמץ, משאיר את המתחרים מאחור וממגנט אליך את הלקוחות הרצויים לך.

מעניין אותך? רוצה להיות בעל עסק מבודל שמגשים את עצמו כל יום מחדש? צור קשר וזה יקרה- שירית 0522-435-259 או שלח לי מייל: shiritbi@sts4u.com

28.9.2013

כך תעלה על המסלול המהיר להצלחה

הכול בימינו קורה כל כך מהר: אנחנו מדברים מהר, מאבדים סבלנות מהר אם לא הצלחנו לגלוש במהירות מספיק גבוהה, מתזזים במהירות מרשת חברתית אחת לשנייה, מזפזפים ללא הרף בין ערוצי הטלוויזיה, מתחברים בחלקיקי שניות לאפליקציות, בלוגים ומערכות תקשורת. 'תרבות המהירות' חלחלה לכל תחומי החיים ושינתה גם את תפיסת ההצלחה שלנו. כיום, לא תמצאו הרבה אנשים בעלי סבלנות ומוכנות להשקעה בתהליכי פיתוח ארוכים, כי ההצלחה, כמו מאפיינים נוספים בתרבות החיים חייבת לקרות כאן, עכשיו ומהר.

 בעידן בו המהירות וקיצורי הדרך הם הדרך, הפרסום, לעיתים קרובות, מקדים את התהליך השלם של בניית המותג, כפי שהוא נלמד באקדמיה. וכך, נולדו 7 מסלולי הצלחה מהירים ומקוצרים, המיועדים לאנשים בעלי אמירה ויכולת הבעה, ניסיון או סיפור חיים ייחודי, מהולים בדחף עז להטביע חותם. כל אחד מהמסלולים המהירים להצלחה מבטיח לייצר נוכחות, מוניטין וכסף, ולהפוך את האדם לנושא בשורה ולסיפור הצלחה.



1. תעלה סרטונים ב- YOU TUBE
ותתמקד בהגעה ל- TED.COM 

בעידן הוורבאלי בו אנו חיים, כולם מדברים, לכל אחד יש אג'נדה ו 'אני מאמין' וכל אדם שני הוא מאמן, מנחה או מרצה. דחף, יכולת וורבאלית סבירה ורעיון טוב בעטיפה שיווקית נכונה מסדרים במה, קהל ואוהדים. יועצים, מאמנים, מעצבים ואמנים הופכים לתסריטאים, במאים ומפיקי סרטים מטעם עצמם, חלקם אפילו די טובים.

המתכון המנצח להרצאה טמון בסיפור מרגש ובמציג שהוא שחקן ומספר סיפורים. ההרצאות הכי מרגשות באתר www.ted.com  הן לא של מרצים מובילים, אלא של מספרי ומספרות סיפורים אישיים, מצמררים, הזויים סוחטי דמעות עד כמה שאפשר.

קחו לדוגמה את סיפורה של קתלין שולץ, נשית- גברית משהו, שבאמצעות עמידה על במת TED ודיבור על כתובת הקעקע שלה בהקשר לחרטות בחיים זכתה להגיע לבתיהם של 845,795  צופים.


או את ריצארד סנט ג'ון והרצאתו 'שמונה סודות ההצלחה' שכבשה 3,117,132 צופים, המבוססת על 8 מילות מפתח, ציטוטים של דמויות מפורסמות ובדיחות על הצלחה.





2. תהפוך את הסיפור שלך לנכס מניב

 החלוצה הראשונה הייתה אופרה ווינפרי שהעזה לדבר בגלוי על חוויותיה הטראומטיות ואף הפכה אותן לתמה המרכזית של תכנית הדגל שלה, ביירון קייטי שקעה בדיכאון קליני שהביא לאשפוזה, ג'וליה קמרון השתכרה ונאלצה לעבור גמילה, טל רבינוביץ' הייתה אישה מוכה ואלון גל היה 'ילד רע'. כל אחד מהם ורבים נוספים השכיל לתרגם את סיפור הנפילה של חייו לסיפור העלייה מחדש, שמעניק לחולמים השקועים בביצה עמוקה של צרות ומכאובים אופק, תקווה ואמונה שגם הם יוכלו להצליח, ולמספרים- במה וקהל צמא.
 


3. תפתח פתרון פשוט לבעיה גדולה

כלל ה 'מסגור' מתחום יחסי ציבור עבד שעות נוספות: קחו בעיה אישית, בחנו האם היא מהווה מגמה במרחב הציבורי ואם כן, עליתם על בעיה, שבחשיבה יצירתית ושיווק נכון תוכלו להפוך את הבעיה – לפתרון ואתכם-  לסיפור הצלחה.

היכולת להצטייר כבעל תרומה לבעיה קריטית מרכזית ומערכתית בחברה מעניקה ליזם יחסי ציבור בלתי מוגבלים וחשיפה רחבה בהשקעה קטנה יחסית. בין בנק הפועלים לאריסון נדל"ן, השקעות ותשתיות, הביאה אריסון לעיריות בישראל את 'מהות החיים': תכנית העצמה שהפכה את אריסון ואת העיסוק במהות לנושא מרכזי על סדר היום של מנהלים ועובדים במגזר הציבורי, אותם אנשי קשר שהנהלת התאגיד פוגשת בפעילויות היומיום.




4. תשתתף בתוכנית ראליטי

סיימון קוואל שהביא לעולמנו את 'אמריקן איידול'  ו 'X FACTOR' סלל את הדרך לישויות אנונימיות שחלקן לא היו עוברות ראיון עבודה למשרה הכי זוטרה בישראל, להפוך מ- nobody  ל- somebody בין לילה. בלי לימודי משחק, ללא תארים, בלי חובת הוכחה של כישורים, יכולות או מינימום שפיות, נכנסו רב דמויות הריאליטי לסלון, לבית ולחיים של חלקים נכבדים מהעם והפכו עצמן לסוג של מותגים. קצת קשה לזהות בהתנהלות 'מותגי בין לילה' אלו ערכי ליבה יסודיים כגון- אהבה, אחריות, משפחתיות, כבוד, הדדיות או פרגון, אבל ערכים כמו סיפוק מיידי, מוחצנות, הליכה עד הקצה, להיות מוכר וריגושים הם ללא ספק ערכים מובילים.

נכון שחלקם הם מותגים של תכנית או של לילה אחד או קצת יותר, אבל אם בעבר היו צריכים להשקיע שנים של לימודי משחק בסטודיו של לי שטרסברג או לפחות, היום, מספיק לבנות לעצמך פוזה של משוגע ומטורלל ואתה כבר על המפה של ביצת הסלבס המקומית, כשפפראצ'י חסרי תעסוקה רודפים אחריך לסופר, לגן, ולביקור השבועי שלך אצל אימא. מכאן, הדרך לקמפיין משלך, לדוגמנות או למסעות יחצנות בהשקות ואירועים קצרה ביותר.




5. תבנה פורטל תוכן בעל ערך

אתר המאמרים של מורנו'ס www.articles.co.il היה הראשון שזיהה את חלומו של כל אזרח להיות כותב עיתונאי. אתר  http://www.agora.co.il- שיתוף חפצים מיד שנייה עלה על הצורך של אנשים להיפטר בלי מאמץ מפרטי ריהוט, אתר http://www.mimamoo.com מספק המלצות ותוכן על מלונות ומסעדות בעולם, אתר www.mizbala.com מספק תוכן כמעט און ליין מעולם הפרסום, אתר http://www.pashkevil.co.il מעדכן אותנו בקורות עולם הפרסום החרדי ואתר www.doctors.co.il מדשן את מוחותינו במידע על רפואה ותרופות, ומקדם תוך כדי קליניקות ומוניטין של העוסקים ברפואה.
המשותף לכולם- שהם זיהו תוכן מבוקש, קהלי יעד מתעניינים ובנו קונספט הנהנה מביקוש גבוה.



6. תפתח אפליקציה שימושית

הפיכת האייפד והאייפון למוצרי חובה יצרה את התשתית לעלייה מהירה בכמות האפליקציות המפותחות.Get  a taxi  למשל היא אפליקציה ישראלית המאפשרת הזמנת מונית בלחיצת כפתור והפכה לחלק בלתי נפרד מחיי אנשים בארץ ובעולם.  



7. תכתוב ספר בתחום התמחותך

מרגע שהתחלנו לרכוש ספרים במחיר ק"ג ירקות, ובדרך גילינו שמי שמקווה להתפרנס מכתיבה, רבים סיכוייו להגיע לחרפת רעב, אימצנו את תרבות כתיבת הספרים ככלי שיווקי, חסר כל כוונה להחזיר את ההשקעה. רובין שארמה, דיפאק צ'ופרה, סת גודין, טום פיטרס, להבדיל מכותבים רבים בז'אנר זה, הם אושיות עוצמתיות, סמכותיות ובעלות מנדט על תחומי דעת חשובים כמו ניהול, התפתחות, או שיווק. בקצות, מוצאים לאור מידי חודש, מאות ספרים של דעתנים ודעתניות, שהמוניטין ויכולות הכתיבה והערך המוסף של הדעה שגיבשו שולי ביותר, ובכל זאת הם מפיקים ספרים, כי ספר משלך הוא כרטיס הביקור העכשווי המרשים ביותר, גם אם תוכנו מרשים פחות.




צא לדרך, בחר את מסלול ההצלחה המתאים לך מבין האפשרויות:

  1. תעלה סרטונים ליו טיוב ותתחיל לסלול את הדרך לבמת TED.COM
  2. תהפוך את סיפור החיים האישי לנכס מניב
  3. תפתח מודל שמספק פתרון פשוט לבעיה גדולה 
  4. תפתח תכנית ריאליטי או לפחות להשתתף בה
  5. תבנה פורטל תוכן בעל ערך לקהיליות משתמשים
  6. תפתח אפליקציה שימושית שאנשים לא ירצו להיפרד ממנה
  7. תכתוב ספר בנושא מומחיותך (תפיק אותו בדפוס ותשווק ברשת)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לך מה לומר? אשמח לשמוע...